Przygotowywanie konspektów lekcji cz. II
Przygotowanie nauczyciela czy praktykanta do przeprowadzenia lekcji, aby było skuteczne, powinno zostać utrwalone w formie konspektu lub scenariusza zajęć. O tym, że sztuka pisania konspektów nie należy do najłatwiejszych, nierzadko przekonują się studenci specjalizacji nauczycielskiej. Podczas spotkania Koła Dydaktyków Polonistów 12.04.2016r., zastanawiałyśmy się wspólnie, o jakich zasadach należy pamiętać przy opracowywaniu konspektu. Szukałyśmy również wskazówek, dzięki którym będziemy mogły uchronić przygotowane przez siebie konspekty przed schematycznością. Mamy nadzieję, że już niebawem przedstawimy efekty naszej pracy w postaci niewielkiego poradnika. Okazją zaś do praktycznego wykorzystania tej wiedzy niech będzie ogłoszony przez KDP konkurs na najlepszy konspekt lekcji pod hasłem 700 lat Lublina.